top of page

דקודז'

עודכן: 24 באוג׳ 2021

הטיפול מתפרס על שלושה עד חמישה מפגשים. הוא מתחיל בזיהוי התחושות הלא נעימות המלוות את המטופל בחיים ומתמקד ברגע המכונן שבו הן נוצרו. עלינו לדעת שכל אחד נתקל לפחות פעם אחת בחייו בסיטואציה שלא הצליח להתמודד אשר נקראת טראומה.


מיד המוח הפעיל תכנית חירום ודחק את האינפורמציה לתת ההכרה. התכנית בפני עצמה מבורכת כי היא אפשרה להמשיך לחיות חיי שגרה. הבעיה היא שנוצרו אמונות פחדים אכזבות פגיעות אשר לרוב מתקבעות ולא משתנות עם הזמן ומגבילות אותנו . על אף שהמציאות השתנתה וגם האדם השתנה ממשיכים לחיות על פי אמונות שאיננו מודעים אליהן וכבר אינן משרתות אותנו ואפילו מזיקות. חוסר ההתאמה בין האמונות הללו והמציאות גורמת למטופל הרגשה שמשהו לא בסדר.


וזהו בעצם השורש למחלות ולכל התנהגויות לא רצויות. מדעי המוח מצביעים על הקשר בין האופן בו המטופל חווה מצב של סטרס לבין האופן בו הוא חולה ואין הבדל מבחינה זאת בין מחלה גופנית לבין בעיה נפשית או התנהגותית. האופן בו הוא הגיב לטראומה מתבטא בתחושות הקשורות להיסטוריה ולאמונות.


כדי לזהות את הרגע בו התכנית ההישרדותית של המחלה החלה לפעול נדרשת הקשבה איכותית ומקצועיות על מנת לפענח את המשתמע מהדיבור. הקשיים הרגשיים הטמונים במוחו של המטופל באים לידי ביטוי באופן שהוא מדבר באיזה מילים משתמש. גם טיב הכאבים מלמד על האופן בו המטופל חווה את האירוע. כל מחלה היא בעצם הפתרון שמצאה הביולוגיה בכדי להשאיר אותנו בחיים.


למשל בן אדם שקר לו. אם יש פתרון מעשי הוא יתלבש חם. אבל אם לא היה לו פתרון מעשי לקור ימצא את עצמו רועד. האם מישהו היה חושב שזוהי מחלה ? אותו דבר נכון ברובד הנפשי. קח למשל ילד שעזב את היד של אמו ביריד והלך לאיבוד. אם הילד ייפתח ויפרוק מיד את תחושת הפחד שהוא חווה הוא הרוויח התנסות טובה ובפעם הבא הוא יבין שכדאי להישאר צמוד לאמא. אך אם לא שחרר את הפחד הוא עלול לפתח פוביית ההמונים. התסמין מעיד על המצוקה הנפשית.


לאחר שיתוודע אל הקשר בין הטראומה לתסמינים הגופניים או הרגשיים, ניתן לעזור למטופל לשנות בעזרת תרגול ברמת תת ההכרה את המבט על עצמו ועל הסביבה ולשנות אמונות שהפכו למגבילות ולבנות יחד אתו אמונות מעצימות. מאחר ומה שחסם נמצא באיזה מקום בתת ההכרה לא תועיל הבנה שכלית גרידה או רצון אז להיות בריא כדי לפתור את הבעיה אלא יש צורך לדבר בשפה של תת ההכרה, בדמיון מודרך ובמעשים סמליים שרק כך ניתן לשנות את מפת העולם של המטופל ולהוביל אותו לשינוי הנדרש.


הטיפול הוא קצר כיוון שהגוף והדיבור מגלים לנו מה המסר הטמון במחלה .

המחלה באה לרפא את האדם ומחייבת אותו להשתנות.

במחלה מונחת בעצם ההחלמה בתנאי שמקשיבים למסר שלה.

באותה מידה שבני אדם אדריכלים טובים אבל לא מודעים של המחלות באותה מידה הם יכולים להיות אדריכלים טובים אבל מודעים של הריפוי .






25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page